7/07/2015

ledig tisdag

hej i söndags åkte jag hem till lödöse pga skulle börja jobba 6 dagen efter och kommer 2 h för sent om jag sover i gbg då
tog den här efter jag gråtit till saga beckers sommarprat när jag gick på en av många väldigt otrafikerade vägar i lödöse
när jag väl var hemma såg jag att min pappa och farbror hängt hö som det vore det årtionde när bönder fortfarande gjorde det (vet inte när)
 igår var det måndag och ebba å jag tog båten(<3) till järntorget
 träffade albin och einar och tog en öl på dansken. albin unnade sig en go macka även kallat smørrebrød
 einar var besviken på tinderutbudet på ebbas mobil
sen åkte vi hem till oss och åt pommes+hallumi+majo
 lite akrobatik medan pommesen blev klara
åkte med dessa okända till krille
och hamnade sen på pingis
dansade lite och sa hejdå till <-krille som ska ut och resa i en månad ha det bra kompis
åkte hem med inte längre okända
bra hemsläp
idag har jag vart ledig! åt frukost till morden i midsomer imorse
efter det åkte ebba och jag till ikea!
fick mest med oss växter men också matlådor och skärbrädor
nöjd med shoppingen
sen åkte vi och köpte lite mer växter
min tredje på en dag
gjorde kvällsmat! lite potatis och mycket sås i gratängen så ebba kom på att vi kunde fylla på med pommes
 ikväll har jag gjort matlådor (köpta på ikea) för tre dagar framåt! då kände jag mig vuxen
sen firade vi med 19-kronors prosecco från lidl berlin att vi varit sambos i en vecka om två dagar
nu tänkte jag visa lite av vår lägga! ebbas rum till vänster mitt till höger
många skor i hallen för två pers he he
ebbas rum är skitfint
flaggan snodde hon i förrgår på stan
såhär ser mitt rum ut! på postern till vänster står det all humans are free men hon jag köpte av visste in på vilket språk. kostade 200 men då gick det mesta till ingen människa är illegal. tycker den är så himla fin
 väldigt tomt men blev bättre med växterna jag köpte idag
 katten heter missan har haft henne sen jag var kanske 6 mamma och pappa skickade med henne bland de grejer jag glömt packa med
liten kepssamling när man kommer in för dörren med lite sammanhängande tema på den ena står det new sports på den andra är märket porsche design
den här satte ebba i murgrönan idag utan att jag märkte väldigt gulligt och kul
nu sitter jag här i vår ganska obekväma soffa och bloggar men nu ska jag sova upp å jobba imorgon godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar