4/01/2022

ett långt inlägg om stockholm och gotland

hej igen! nu är vi i stockholm! jag skulle ha min sista praktik som skulle gå över i anställning när jag tog examen. bodde på ett lägenhetshotell med ett litet kök! var å handlade men glömde ta med påse som ni ser!
hade en tv med chromecast (!!). här spenderade jag väldigt mycket tid och hann t ex se 4 säsonger av bron på två veckor
åt middag med några kollegor på ett trevligt ställe vid frihamnen
hotellet låg precis vid gärdet så promenerade mycket där. det fanns ett skidspår mitt på gärdet där folk körde längdskidor. otroligt tyckte jag!!
på spåret final med cola å godis
sen kom det snö!
vackra jag... mer promenader..
träffade albin och åt tacos på ett ställe som heter la neta! svingott var det! dom hade en disk där man fick ta hur mycket salsa och koriander man ville. lyx!
här har vi albin!! han har bott i stockholm sen sommaren 2021
kollade lite turist-butiker i gamla stan!
åt kebabtallrik en kväll hemma. tror första gången jag köpt kebabtallrik själv, det var gott
den här skickade jag nog till samuel med tanke på puss-minen. i alla fall så packade jag väskan för vi skulle fortsätta jobba på gotland
fick vacker utsikt på resan dit!
första frukosten på scandic visby! vacker utsikt över hamnen! hade inte ätit macka eller druckit te på två veckor så det var svingott
får inte lägga ut nåt från själva jobbet men kan visa vad vi gjorde när vi var lediga. spelade biljard t ex!
på ett ställe i visby som tydligen kallas "klamydiagrottan"!! upplagt för succé!
en dag åkte vi ett gäng till fårö å kollade på raukar
värmde färdigrätt i receptionens mikro
kollade på utsikt vid solnedgången
det här åt jag till middag nästan varje kväll i tre veckor: ica's egengjorda rostbiffsrulle med drick-kvarg
promenad hem från jobbet
glad för sol! här hade jag nog tagit examen förresten!! några dagar innan. jobbade som filmarbetare för första gången å fick lön! stort för mig!!
en selfie från hotellrums-efterfest nån helg
scandic hade uppvärmd bubbelpool som vi utnyttjade några gånger! underbart!
en annan middag
sen var vi klara och hade slutfest! jättekul och gott med buffé
tog en sista promenad i visby
rätt sliten här ser jag nu! på väg hem på båten


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar