8/09/2022

jättemycket bilder från sista veckorna i boden

efter midsommar kom jag tillbaka till hotell bodensia i boden
hade med mig en kalle anka pocket upp för att lägga på toa, känns lite mer som hemma
vår kollega maja fyllde år en onsdag och då pyntade vi kamerabilen
mycket melodifestival-vibe!
hon fick en boll och en korsordstidning i present!
å på kvällen åkte vi och badade vid aldersjön som ligger 5 min utanför boden centrum!
så fin kväll!
en annan kväll när vi tog en öl efter jobbet
här var klockan midnatt! ljuset!
blev många middagar som såna här på korvmojjen för det var det ända stället som inte stängde 19
en fin bil
en lördag bjöd jag in till mario kart på mitt hotellrum
vi skulle spela ett dryckesspel som heter dont drink and drive
här förklarar jag reglerna för mina gäster! dom tävlande får varsin 33cl-öl inför rejset! sen ska dom dricka upp den innan de tre varven är slut och man går i mål. haken är att man får inte köra å dricka samtidigt! kul och man blir full på momangen, toppen
sen åkte vi på fest hos några i teamet som bodde i ett hus som hade pool
efter några timmar där skulle vi hem och då stod plötsligt en limousintaxi utanför huset!! ingen fattade hur det gick till
men det var ju verkligen toppen att få åka limo!!!
stämning!
vacker sjö längs vägen tillbaka till hotellet
dan efter var vi bakis och hängde vid aldersjön igen
några dar senare blev jag sjuk!! men var ej corona, testade mig 7 gånger på 3 dagar
gick ut med munskydd och köpte mig en glass med hjortronsylt
sen var jag back to work!!
en fredag hade vi middag med kollegorna
åt moule frites!
maja drack en jättestor öl
sen var det lördag och vi åkte till storforsen!
det var ett ganska stort naturreservat och det var pissvackert överallt
bad mårten ta en bild på mig vid storforsen. pekade vart han skulle stå
sen badade vi här! vackraste jag sett. sån jävla disney-scen
var på toppen-humör! solen sken och vattnet var iskallt men friskt och underbart!
lille-forsen kan vi kalla denna
det fanns grillplatser runt hela reservatet och vi hade med oss korv!
gott häng efter go korv
en till bild på vackra fallet!!
på kvällen var vi tillbaka vid poolhuset och rökte cigarill
lekte nån lek med klappa händerna i bordet
sen tog ölen slut och vi gick till ett hus i kvarteret där en kille hade ölflak hemma! så smidigt! jag hängde med husets hund, lagom nykter som ni ser men hunden var glad!
dan efter blev det 100% pizza
annars jobbade vi ju mest såklart! men en lunch gjorde kollegan oscar upp eld och bjöd på kokkaffe och s'mores! sån jävla ängel!
så himla trevligt!
första gången jag åt s'mores! svingott var det
här har vi hela kameraavdelningen sista dan! det pissregnade halva dan så vi var trötta
men sen var det slut och vi åkte till garaget en sista gång! maja å mårten hade köpt bubbel!!
tillbaks till hotellet med färdöl!
andré å jag med varsin cigarill på väg till slutfest
slutfesten var på bodens fästning! när vi kom fram fick man en korg med bubbel å chips. hampus var taggad!
sen skulle vi äta middag härinne! 
buffé!
sen blev det dans och bad i gryningen och lite bastu i relaxen till sist! sen sov vi 2 h innan flyget hem till göteborg. tack boden för allt! tack underbara kollegor för allt!
kom hem på lördag och då fyllde mathias år!!! firade honom en stund men var helt slut så gick hem ganska tidigt. men var underbart å få vara hemma i göteborg med sina kompisar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar