9/17/2015

4 från min vimeo

här kommer fyra filmer från min vimeokanal där jag lägger upp grejer då å då

först två från en härlig sommardag
sen en svenskauppgift från gymnasiet där alla grupper fick varsin scen från jalla jalla att göra en remake på
och så en väldigt ny som jag gjorde efter vi fått uppgift att göra konstfilm i skolan

bye!!

9/16/2015

another fest at torpet

en lördag den 5 sep hade torparna i kålltorp tillställning på både vån 1 å 2
 krille fyllde 22
 han fick en färdigrätt av mig som åts upp på dirren
 fick proffshjälp med håret
blev ganska bra så firade med en mojito
 matilda kom med födelsedagsflagga
 lite gos
 umeåtorparnas kompis rasmus spelade lite musik
som vi körade till lite
 linnea lyssnade spänt
 sen dansa vi som man kan göra på fest
 cornelia å lelle jeg
 mathias, clara å matilda
 sara å jag var mojitokompisar och hade fixat med sockerlag av råsocker
 sen stack clara mathias å jag till rio rio! hittade en nästan full stor popcorn på vagnen
 clara skröt med sina jojomoves
 @ rio rio!! clara stod på lista och mathias plankade!! bara jag som är duktig och betalar för mina nöjen...
 sen sov vi hos clara och åt pizza dagen efter i solskenet :-)
 kom tillbaka till torpet fram på eftermiddan där gårdagens loppis (där jag fyndade 3 bra grejer) var kvar med bl a denna bra spegeln! och ebba var tillbaka också efter magsjukan!!
 krille visade gårdagens regrets:/
 linnea åt pizza med ketchup på (??)
 så såg vi på bron
sen åkte jag hem till lödöse och vinkade tack å hejdå till både vån 1 och 2

9/13/2015

två veckor

tisdan förra veckan hälsade albin å jag på hos clara och emil! vi åt lite mat
och sen åkte vi till hisingen och llama lloyd för att se ännu ett twin peaks-avsnitt på vhs. kaffe å cherry pie på det
nån dag efter hade jag sovit på torpet så linnea å jag tog sällis till skolan :')
efter skolan stannade vi kvar för att se dancer in the dark i skolans biosalong. den va SÅ bra alla borde se den
dagen efter gick vi ett gäng i klassen till port arthur vid hållplats sannegårdshamnen där de hade after work!!
39 spänn för öl å pommesbuffé!! fanns även köttbullar+prinskorv. TIPS
3 bra klasskompisar<3
dagen efter fikade jag med matilda som jag inte träffat på aslänge!! här tvingade jag henne att lyssna på susanne sundfør därav hörlurarna
 sen köpte jag skvallertidningar, chips å isglass till ebba som låg magsjuk:((
 sen var det fest på torpet men tar det i ett annat inlägg

 ebba blev frisk!! mötte upp henne å krille efter school en dag
 linnea kom också!
 åkte till albin sen och såg en dokumentär jag läst om i djungeltrumman-tidningen om ungdomar på kuba på 80-talet som blev förföljda och tvångsklippta av polisen och därför började injicera sig själva med HIV eftersom de hade det bättre på sjukhemmen. dokumentären var sådär men eftersom jag aldrig hört om det innan och det är helt sjukt å hemskt så rekommenderar jag den ändå! går att se här
 clara när hon klippte konstfilm i onsdags med coola gamer-hörlurar
 några gjorde banderoller på eftermiddagen
 till manifestationen på götaplatsen lite senare
 clara å jag har handarbete 1 h i veckan och i torsdags virkade vi kompisarmband!! mysigt as fuck
 träffade einar som jag saknat en massa
 mötte upp ebba och så skrev vi kontrakt på 3 mån till denna viewen
 sen åkte vi till linneas gamla lägenhet i kortedala där emma bor nu! hon fyllde år
 3 roomies
 findus å ungtuppen en dag hemma
 på fredan var vi ute en stund på kvällen och sen sov jag på torpet
 på morgonen gjorde ebba dessa!! wowfrukost
 sen skulle hon jobba:(
 linnea å jag njöt av solen en stund
 gjorde sen wraps
 som vi åt på bussen
 till hjalmar brantings för att gå på emmaus som ligger där
 köpte matchande tröjor:-D supersköna! dock att linneas kostade 80 å min 125....
 hopp så åkte vi till sockerbruket och här var hissen på vån 2 men vi skulle till ett galleri som heter 3:e våningen
 när vi var klara där mötte vi upp einar å albin på röda sten
 linnea hade köpt vin som såg värsta lyxi ut
 som vi avnjöt till asgod middag ebba lagat!
 sen åkte jag till sticky fingers för å se bl a detta band+makthaverskan. båda va bra! var där själv och det funkade ändå ganska bra
 sen hamnade jag på pustervik med josefin i min klass
där hade de hängt upp grejer i taket så såg inte alls ut som pustervik
idag var det söndag och jag var bakis men orkade faktiskt dra mig till sockerbruket för att se detta performancet (länk till video+mer info) som var svinbra. fint att lyssna på personer som pratar ryska också
albin einar å linnea! sen åkte jag hem

insett nu i veckan att jag måste sluta flänga runt hela tiden, inte rimligt att vara överallt hela tiden!! lovat mig själv att skärpa mig med det nu även fast jag gillar och är van vid att ha ganska fullt upp men kanske inte fullt såhär mycket hela tiden

hejdå å kram från lelle mej