9/04/2017

ullevi-spelning, fiskmiddagar och annat

 mathias utanför ullevi med en dyr folköl
 å med mig!
 vi skulle på konsert!
 å se coldplay!!! som vi båda älskat från när vi var 14 å uppåt
 det var så fint va kul det är att se gamla favoritband
 de hade till å me eftertexter på alla som är med och jobbar på turnén
 clara hade köpt med sig lite gott från sin europa-resa
en dag sprang jag omkring vid plaskis och fotade till jobbets insta. det var kul men också roligt när det stod 10 pers bakom mig å såg på när allt blåste iväg
 annars har jag köpt en elvisp!! här höll jag på med pepparrotsvisp
 som jag åt till stekt havskatt! så jävla gott. obs mitt bästa tips just nu är att slänga en nypa svartpeppar över maten. spelar ingen roll om man ska äta själv eller bjuda på middag men ser så himla trevligt ut !!!
 en kväll på en fotbollsplan i kortedala
 var en kille som fyllde år som blivit överraskad av sina vänner med ett rejv
 jag å krigarn var där!
 en skön stund hemma i sängen
 å så den kvällen det var dubbelregnbåge i gbg å sepia-filter över hela stan samt ett lätt duggregn!! helt underbart
 clara å jag på väg hem från vrångö där vi vart på middag hos hennes 75-åriga kollega vivan!
 unnade oss en drink i majorna på väg hemåt
 här rimmade jag sejrygg (la den i massa salt i 10-15 min) å albin tittade på!
 sen stekte jag fisken i min nya traktörpanna från ikea som kom med medföljande lock ej med i bild men himla praktiskt
 å sen åt vi den
det här är en tandborste som blivit kokad och sen bortglömd och smält ut!

9/03/2017

minigolf å midsommar

vill börja med att visa det här skämtet jag inte sett förut!! var impad. på minigolf center skatås
 var där en kväll i juni med mathias clara å dante!
 <3 <3 så jäävla härligt. älska minigolf
 även fast de va väldigt svårt på den här banan som hette "Mosbrickan"
 sen satte jag mig på tåget!! mot dalarna. 7 h men utan byte
 samuel va med!
 vi skulle till hans familjs sommarstuga
 bodde i det här härbret precis bredvid huset
 å firade sommarn
 jag hade med mig 1 kg matjessill
 spelade kubb å löste korsord å hängde med arvid
 åkte till två fall en dag (helvetesfallet å storstupet nära orsa). extremt fint
 matsäck här!!
 jättegott ägg i naturen
 provade skjuta pilbåge! jättekul
men jag var jättedålig men de va kul ändå

8/07/2017

fler juni-aktiviteter

 clara på da marco! mysigt ställe på mariaplan bra öl bra pizza
johan å calle med ett parti schack en vacker regning kväll
krigarn å jag
en fotbollskväll i kviberg
william å carl nöjda efter en god match
en annan kväll köpte jag med mig laxcrepes från mitt jobb
hade också fått kräftor som skulle slängas annars
så det festade clara å jag på...! första gången clara åt kräftor!
här står jag några mornar i veckan å lyssnar på p4 göteborg
johan å jag åt stekt makrill me färskpotatis å stuvad spenat en dag
sen drack vi öl med albin
trött jag
och! jordgubbar vispgrädde + socker
senare samma kväll detta goa
pga hade halsfluss
köpt frön på TGR och även en liten frölåda
ätit fisktacos för första gången! friterade torsk som vart dubbelpanerad i ströbröd först
supergott!
en dag tog jag båten från saltholmen
för att möta upp clara efter hon slutat jobbet!
här jobbar hon på vrångö!
drack en öl i hamnen
å sen badade hon inte jag!
planterat om pelargoner och annat
å vart lite hos mamma å pappa! ankorna kommer in på besök ibland