3/01/2015

bästisbesök och massa grejs

tjena! det här kommer bli ett jävelinlägg = ganska långt

på sportlovet kanske onsdagen var jag på släktkalas men åkte sedan hem till einar. där hade han och albin och anna middag med östeuropeiskt tema. jag kom precis lagom till den ungerska pannkakstårtan (recension: smakade gott som pannkakstårta gör men mer vuxet)
albin hade gjort en spellista bara för den här middagen<33 så engagerad! lyssnade på den hela kvällen. massa t.a.t.u och lite kommunistsånger
dagen efter satte vi kl på 8 och åkte till ikea för att prova deras brunch!! 39kr med ikea family-kort (recension: gott och mkt att välja på) efteråt kan en sova bort matkoman i sköna sängar tips
på lördagen såg jag amason på bengans eftersom jag missat dem dagen innan när de spelade på pustervik! där var sjukt mkt folk och de var skitbra
sen träffade jag albin en snabbis som köpt en alla hjärtans dag-present till sin love
kolla gull
för de utan kärlek (eller med också såklart) på alla <3 dag hälsade flygarns haga
mötte sen anna som jobbade på heden-isen. hon var också gull och lite ledsen över att missat amason
på kvällen var jag med dessa på magasinet. sen gick de hem och jag åkte på klubb
först hamnade jag på fel klubb och var nära att åka hem haha. där hade de en toa med en städgrej och lampstolpe vilket var kul men annars var där rätt dött. sen hittade jag rätt, hade gått till fel sida av byggnaden. jag var glad att jag inte åkt hem för klubben som var Den Rätte var skitbra
och där hittade jag bl a dessa! sen sov vi i en koja och kollade mello dagen efter
 en tisdag övertalade hanna och jag vår lärare att vi skulle få följa med en annan klass som skulle se MENS på hagateatern. den var så bra!!! lärorik och rolig som fan, se den!!!
 sen sov hanna hos mig det var MYS
såg ut < så en dag i school och kände mig som > hyperfladdermusen i dieselråttor&sjömansmöss

 sen har jag fått slänga min favoritrygga</3 för att den var alldeles för paj överallt. kändes inte så säkert att låta datorn hänga på några trådar
 här e albin och theo på konstmuseet. vi har vart med i en konstgrupp där och vart med och utformat D.I.Y-utställningen som pågår nu. gå dit den är kul!!
 har också träffat emmakarin som visade hur min kontakt såg ut på hennes mobil. kunde inte vart nöjdare med valet av smiley 8) vi har även vart på saltholmen och spånat idéer om projekt vi vill göra! spännande+kul
 guuud vilken röra det här blir men det får vara så. här provade albin och jag hans ganska nya hörlurgrej så en kan lyssna två samtidigt. provtestade med den bästa madonnalåten (oh father) och mimade på vagnen
 lyssnade på föreläsning om det här vilket var så intressant!! ville bjuda in dit alla historielärare jag känner (inte jättemånga)
 förra lördan satt jag på publik och pluggade körkortsteori och av en jätteslump råkade albin och einar gå förbi!!! kul och skönt med pluggpaus
 sen var jag på yakida och såg quizadillas som är ett filmquiz och de var fkn BÄST. yaki var fullproppat och här spelade de upp en scen ur viva hate (kul). tips1 är att gå dit och tips2 är att gå dit tillsammans med minst 1 lagkamrat. jag var där själv och även fast de ägde så var det ganska tråkigt att vara laglös så gick efter halva men ska lätt se dem igen när jag får chansen
 nån dag efter det gjorde jag (ganska god) spenatsoppa! men pappa spillde ut hälften
 det hamnade överallt i köket tom i taket!! tokigt
 happ nu är vi tillbaka i typ nutid. i onsdags anlände min BÄSTIS till gbg!!!! även kallad lostrost eller ebbs
här är hon gullig med olika saker på huvet
 i torsdags var vi på nöjesguidengrej längst upp på scandic avenyn och drack free beer!! bra utsikt
 snyggt ölsällskap som kände för lite ensamtid med hörlurar och annan musik än rocken de spelade på queens
 efter hennes ensamtid som varade i ca 2 min såg vi solen och vita bergen på pustervik
 och var sen å dansade på smedjan
 där fick vi ny stämpel! den svarta var från pustervik som de på smedjan ritade över med grönt. "its a statement" sa de haha
 igår (lördag) gjorde vi en jävla massa grejer t ex åt pizza och kollade konst. här hade vi åkt många omvägar med spårvagnen pga jag trodde konsten var på annat ställe än det var hehe
 vi hann även med att se amina hocine på folkteatern med anna och bea! jääävlar vad bra det var!! kanske bästa jag hört på länge
 ebba hade köpt ny keps under dagen
 och john och anton blev också sugna och tog på sig keps och även glasögon
(nu råkade den här gifen bli lite snabbare än dansen var på riktigt men så får d va jaja)
sen gick vi allihop till röda sten. ebba å jag lyckades smita förbi kassan så dansade gratis!! 
"fett värt!!:P" tänker hon här tror jag
efter det mötte vi albin einar och anna som dansat på annat håll och gick hem och sov
imorse packade ebba och vi sa hejdå :'-(((
avslutar med den här bilden när vi matchade i lördags :') miss u bestie men ses snart

jahaaa nu var det back to rutiner igen då. känts lite som jag haft sportlov igen nu när ebba vart här och hon vart ledig. behöver plugg skolgrejer och bilgrejer!! kul! önskar mig själv lycka till

nu är mitt snabbkaffe kallt och äckligt och jag borde tänka på refrängen.... typ sova
ha det fint!!! 
kram o hejdå 

2/10/2015

v6

HEJ nu är det sportlov för vissa i göteborgsområdet. typ jag. veckan innan det var jag i scandinavium ons-lör här nedan ser ni vad jag gjorde där:
 kamera-ass ha ha

jag har alltså assisterat för tre kameramän som inte behövde jättemycket hjälp tyvärr. men det har vart så jävla roligt. levt i en mello-bubbla
fått ha på mig hörlurar där jag kunde höra allt vad som sas i sändningsbussen t ex veta vilken låt som gått vidare innan alla andra >:D
har hunnit spana på en del kändisar också exempelvis jimmy jansson som var min största idol som kanske 10-åring. min nuvarande kanske största idol sissela benn eller filippa bark har tittat djupt in i mina ögon och sagt "det är in ditt fel daniel" då vi repade lite manus 
när allt var slut och jag åkte hem dagen efter efterfesten som var över förväntan jättekul var jag såhär trött och lite ledsen för att det var slut
fick i alla fall träffat anna igår nån dag efter. vi gick igenom slottsskogen för att kolla om ett ord jag och några andra skrev på asfalten med philadelphia-ost i mars 2014 fortfarande stod kvar. DET GJORDE DET men väldigt väldigt vagt. det står smörkuk om någon undrar... mog1... men lite kul då
anna å jag skulle till botaniska för att lyssna på musik. där var helt otroligt
det var även åkervinda 
efter konserten drog vi med oss albin och einar till publik. vi hade roligare än vad albin ser ut att ha det lovar
sen vare dags för lite pingisklubb. här dansar anton
och här dansar isidor och noel. det blinkande ljuset är från kepslampan jag vann på julklappsleken funkar skibtra
gömma olika personers glas i innerfickan var min största uppgift
sen sov vi hos einar! här e anna när hon tänker på ruben östlund som stod i baren på pustervik *_* alla var starstruck
och einar och albin som mäter albins hårlängd med hjälp av ipad-app-linjal
morgonen efter med bra frukost

ja så kan ett sportlov börja!! bra start. mina mål är att försöka plugga och vila men får se hur det kommer gå. ha ddd
/klara

1/27/2015

nytt år nya möjligheter

hej!det är nytt år! och har vart det i 27 dagar nu. jag har inte lyckats med nått av mina mål som var:
  • svära mindre
  • hångla mer
men har ju ett helt år på mig. skönt

jaha vad har hänt som sist?? jag har klippt min lugg så nu är den jätteojämn och kortare.
ibland ser den ut såhär:


inget mer har hänt! alls. sen september.
jorå har hänt rätt mkt men mest av allt har jag pluggat men knappt kommit nånstans. 4 kursvarningar helt sådär pang på men har ju gjort annat som är roligare. kanske lite för mycket och länge dock

obs förlåt bilderna är i helt crazy oordning. hoppas det är ok
 t ex har jag druckit rätt mycket öl istället för att plugga
 hängt med vår tupp och hönor. och några ankor
 albin dagen efter nyår. med en alkoholfri chapel hill jag fått med mig från mamma
 vart med ebbs i sthlm!! och hängt med hennes katter
 och smällt nyårssmällare jag köpt på netto men glömt på själva nyårsdagen. ganska besviken på att innehållet var endast detta. men ganska kul ändå
 <3
 köpte en väst i början av januari och tyckte om den så mycket så har inte på mig nåt annat sen dess. dålig tajming med tanke på vädret dock
 gick förbi en gräsklipparaffär i älvängen och var tvungen att gå in och ta kort på denna kepssamling
 sen har jag vart på saron en gång i veckan snart 5 veckor nu tror jag. hittar nästan alltid nåt. albin hittade den här adidas-polon kanske förra gången!! kul för honom
 när vi dansade på grammofonstudion hade albin praktiska kläder på sig
 på vägen hem tog de här selfies : P
 å sen sov vi
 anton-bror har fyllt 20
 över till annat. rätt många selfies. här t ex dricker jag gratisvin på konsthallens senaste vernissage
 @ min favoritgratistoa i gbg. arkaden!! fick höra senast igår att jag såg ut som jag vart och jobbat men det hade jag inte. kanske inte jättebra betyg på ens outfit men de e ok
 i fredags åt emmakarin, albin å jag semla utanför netto på 2 lång
 d var gott
 sen åkte vi till lipz i trollhättan. tänkt göra det skitlänge men inte fått tummen ur förrän nu
 såhär hemma kände jag mig på lipz
 efteråt sa emmakarin å jag hejdå till de här fina och gick hem till henne, såg en film och somnade
 dagen efter var jag på gbg film studios! volontärarbetade där i 3 dagar under deras filmmässa GoKinema. inför deras fest satte jag upp en spegelvägg som ni ser under projektionen
här var två roliga toaletter i deras matsal. ledig/upptagen

denna veckan kommer jag plugga aset då gymnasiearbetet ska vara klart på fredag om 3 dagar. visar en annan gång inte tid med det nu.

är förövrigt så urbota jävla rastlös nuförtiden. ibland värre än annars men när det är som värst vet jag inte vad jag ska göra av mig själv. vill göra vadsomhelst förutom att sitta i skolan och slösa bort min tid. snart äre student iaf brukar jag lugna mig med

hejdå vi ses om en vecka/månad/halvår?? ha det bra så länge i alla fall

9/15/2014

16 sep

bilder från photobooth when in sch00l



så glad och pigg in sch00l

jävla skit med valet också fyfan för 13% till SD och att de rödgröna inte fick majoritet och att F! inte kom fyfan men EY vi fortsätter kämpa! såklart

hejdå

7/09/2014

så ere med det

det var i alla fall så

lever i en jobb och vit päls-bubbla
står i charken på ica i lilla edet 5-6 dagar i veckan nuförtin och hinner bara lyssna på vit päls när jag inte jobbar. fast igår var jag ledig och då var albin och jag med mormor på loppis det var kul

den här är inte från juli för här är jag i skolan och emma peacar out och jag har på mig en väst i ull vilket skulle vara lite varmt nu
saknar henne
kvällen innan jag skulle vara utklädd till turist när klassen spelade brännboll med skolan. har börjat använda kepsen på serr vardagligen också det bara hände
såhär party var jag på midsommarafton med peach alkoholfritt vin
och här med en frisyr som uppstår ofta i dessa dagar

happ slut på ego och oviktigt
skoja det kommer mer:

nä du vad annars händer egentligen
  • vet inte
  • trivs verkligen på jobbet kvinnorna är jättemysiga och roliga och det är saker att göra hela tiden 
  • sett brian jonestown massacre två gånger på en vecka det var otroligt GREAT
  • vart på psykjunta.... har jag sagt det? känns så. jaja
  • nu är klockan halv 1 börjar jobba 9 imorgon borde sova för en timme sen
nä om jag ska lämna er med en grej i hela världen..... lyssna på vit päls
kram godnatt