2/05/2014

onsdag

jag har bestämt mig för att skita i den här bloggen så ni få som läser den är beredda på det!!!!!! kommer inte lägga ner den men ska sluta stressa för att jag tänker att jag borde blogga

här är några saker:
  • har precis haft debatt om skoluniform = ganska kul
  • sålt grejer på kommersen loppis = kul!!
  • min mattelärare sa precis en ordvits = KUL
  • nu ska vi lära oss om andragradsekvationer = tråkigt
  • ebba skulle skaffa snapchat men råkade kryssa i att hon var 1 år vilket resulterade att snapchat förvandlades till snapkidZ med Z = KUL
  • det är ett nytt år = helt ok
  • fyller 18 snart = NAJS+KUL
  • ska fika med elin idag = KUL
här följer en serie med bilder 

köpte en plastdiamant för att ta coola bilder men har inte riktigt lärt mig hur än men här är iaf ett provsmak
nostalgi för 5 spänn på secondhand i trollhättan
hanna och jag satte upp mistlar runt i skolan men ingen verkade hitta true love men tanken var fin
ser ni hur adventsljusstaken är placerad
gick demonstration mot rasism med sandra och albin!! så mycket folk tror vi var över 4000 som gick tyst fackeltåg tillsammans. så himla fint och viktigt
skulle vara julig men det där är ju mest clown inser jag nu
min morbrors fru hade bakat födelsedagstårta för jesus fyllde 2013 år sa hon
mormor och morfar har det fint hemma!!!!
jag å en venn som heter glenn
*____*
<3_<3
ebba hemma hos min släkting på släktkalas = wonderful
fattar ni det här ordspråket..... inte jag
KUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
min katt sitter här ovanpå min garderob ganska ofta
fint i göteborg
gissa vilket par!!!!!!!!!!!!!!!! 
för några helger sen var jag och några i klassen på praktik på p3 guld och var passare till en tv-fotograf och drog sladdar i 30 h på två dagar = JÄTTEKUL
här rasmus looking professional

då var det slut på det roliga hoppas ni haft en bra jul och nyår och snart är det sportlov!!!! ha ett kul lov
kram

12/10/2013

kanske borde uppdatera för en gång skull

ja hej!
det var ett tag sen nu.
jag har ingen ursäkt egentligen.

här är en lista på vad som hänt:

  • varit på klassfest!!!! KUL!!!! dock med bara 6st av 32 elever men det var mysigt ändå. har insett att jag älskar min klass ändå (skönt)
  • har vart hemma hos linnéa i skåne och åkt till köpenhamn för att se amanda palmer och hålla handen när hon gjorde cover på walk on the wild side (nåt av det finaste som hänt i år) och träffat ebba det var ett fint höstlov
  • sovit hos hanna<333 det har varit kul och mysigt
  • fikat 
  • pluggat för en gång skull!!!! bra gjort
  • träffat maria montazami!!!!!! hahaha
  • överraskningsfirat elin!!! som fyllde 17 och anade ingenting
  • klätt ut mig till bonde på halloween
  • sett varenda avsnitt av bonde söker fru som vanligt. finns ingenting som gör mig mer nervös eller glad än det programmet
ni behöver inte läsa det där
är det ok om jag lägger upp bilder utan att fixa och beskära dem??? ok bra tack då gör jag det

 innan en idrottslektion i orientering där vi hittade 0 kontroller
 kul
 finis vänis
 maria montazami!!!
 en historisk kväll då elin och linnéa bildade band och vi såg golden animals!!!
 hahah hittade denna i mitt kameraalbum?? mmmm
 del av min bonde-utklädning
 <3333 så mycket kärlek
 borsta tänderna in a hurry
 en kväll var vi på källarn och de visade en hel livekonsert med the killers!!!!! och visade musikvideos med blur och radiohead. det var fint (de spelade iofs väldigt dålig musik och ljudet från tvn var av)
 linnéa köpte denna jättefina jacka på kommersen för 10!!!KR!!
 <3333
 sandras julpyssel
 albin som carrie i sex and the city
 julgranstoppen i skolan
 åt bagels med elin!! det var trevligt och kul att man fick chips (gott)
 tröttnade på luggen en kväll
 klassfest-pingis med boxhandskar när pingisracketen tog slut
 har en ny ljusslinga!!! (den vita) mysigt
hahaha jonas sjöstedt i förstoring

oj vad rörigt det blev!!!! ber om ursäkt

hejdå för denna gång
kram!!!

9/27/2013

här och nu upphör allmän väg - (gå in på egen risk)

prosit - tack.
borde skriva i min dagbok oftare.
har läst linda skugges dagbok under hennes -91 till -93 och fått nåt att hoppas på.
eller kanske bara mer längtan att flytta ut och in i en annan stad VEM VET den gjorde mig glad i alla fall.
vill göra en film med lady jane med i soundtracket för det vore nog fint.
kompis med pågen lingon grova-mannen har jag blivit!! en merit.

svammel svammel

gör nåt




8/30/2013

Øya och way out west och kanske lite annat smått och gott

IMG_0951 den 7 augusti åkte pappa och jag till oslo för jag skulle till Øya och pappa skulle gå runt och upptäcka staden och lyssna på ljudböcker
jag
efter vi hade åkt i 40 min frågade pappa "höhö har du med dig biljetten nu då??" och jag svarade "åh shit nej!!!!!" typ. så då fick mamma möta upp oss halvvägs som tur var och sen fortsatte vi
öya
kom fram runt kl 2 i oslo och efter att ha letat parkering i en timme så mötte jag upp ellen, qlara och heidi inne på festivalområdet
Namnlöst-4
vi köade ganska länge. men det var det värt för vi fick stå längst fram vid staketet i mitten.
medan vi väntade såg vi några andra band. t ex killen till vänster var sångare i ett norskt hårdrocksband och till höger ser ni en vakt
tma eimpala
och TAME IMPALA. den nya basisten cam hade på sig en the strokes-tröja. såg dem igen dagen efter... på way out west. var lyckligast i världen TYP
10minblur10 min innan blur 
IMG_0971

tog inga bilder under konserten men en suddig efteråt. heidi fick setlisten personligt given från deras livvakt high-five eller albin
dagen efter var jag i blur-koma och det var dags för way out west i tre fagra dagar. hello there albin
albin mobil
egentligen var det meningen att vi skulle sova hos albin men det blev inte så till slut men han skickade ett väldigt roligt sms med lite camping-info
claraa linnea
åter till way out west. första kvällen ställde neil young in. här är två reaktioner på händelsen visade av clara och linnéa
grimes älskling
grimes!!!!!!!!!!! denna människa alltså
ljus
kul med ljus och dekorationer och hattar. en dag hade elin, sandra, linnéa och jag på oss lika hattar och en kille gick förbi och skrattade "höhö kolla dom har samma hattar vafan" bäst
vi såg håkan och the knife och detta är min bästa bild från hela festivalen. sandra<3
dungen
vi väntade på dungen och såg dom soundchecka
elin linnea
elin och linnéa
GUSTAV
sen hände detta!!!!!!!! se gustav ejstes spela tvärflöjt kan man göra. men sen tog way out west slut

vad gjorde du sen då
undrar ni säkert inte men jag visar ändå

makthaverskan
har sett makthaverskan (gratis whats up) på frilagrets café-premiär
conny
velat brevväxla med den där baben men kommit 40 år för sent
emma
och ätit tårta med emma tårtan var jättegod emma var hjärtegod

ja det var inte så mycket mer än så verkar det som
hoppas ni mår bra
/klara

8/18/2013

att se ett favoritband

ja ett sånt där band som man sett alla intervjuer med och kan typ mellannamnen på alla medlemmar och låttexterna sitter som sten uppe i huvudet.
ett sånt band såg jag för en vecka sen i norge!!!!!


BLUR!!!::!:!:! med ellen heidi och qlara
nä vem bryr sig jag ska inte vara långvarig. men tänk att några ögonkontakter kan göra så mycket. och att jag inte kände någonting när jag höll i damons ben i en halv minut för det var så jävla OVERKLIGT.

i alla fall. livet går ju vidare ibland tyvärr

denna gången gick livet vidare till way out west!!!! så att använda "tyvärr" var väl onödigt egentligen. för vi hade det jättebra alla tre dagarna. fast min mobil tappade jag bort på festivalområdet någonstans och med den försvann även alla bilder.
men har i alla fall sett tame impala två gånger på två dagar (en gång på öya en gång på wow), dungen, grimes och goat. !!!! på det. TACK albin, elin, emma, linnéa och sandra för ett fantastiskt festivalsällskap

nu börjar skolan om 3 dagar. hejdå!!!